Helibränding - mis, kuidas ja kellele?

Helibränding võib aidata ettevõtetel luua emotsionaalset sidet klientidega, eristuda konkurentidest ning luua meeldejäävat ja kergesti äratuntavat brändi. Parimal juhul võib helibränding suurendada klientide lojaalsust, tugevdada brändi identiteeti ja suurendada müüki. Muusika ja heli alateadlik mõju reklaaminduses on tihti alahinnatud. Uuring väidavad, et kui lisada reklaamvideole õigesti valitud heli, siis see võib suurendada selle mõjusust kuni 11 korda.

Helibränding võib olla kasulik erinevatele ettevõtetele, olenemata nende suurusest või tegevusalast. Sellest võivad kasu saada ja tulemusi saavutada jaemüüjad, teenusepakkujad, restoranid, hotellid, brändid, IT-firmad ja paljud teised.

Mida peaks arvestama ettevõte, kes soovib endale helibrändingut tellida?

Esiteks tuleks mõista oma sihtrühma ja brändi iseloomu. Millist emotsiooni soovib ettevõte oma brändiga edastada? Milline on ettevõtte sõnum ja kuvand?

Teiseks peaks ettevõte arvestama, kui kulukas on kasutada suvaliselt loodud või läbi mõtlemata brändingut. Selle asemel on mõistlik valida professionaalse helibrändingu spetsialisti või meeskonna, kes omab kogemusi ja teadmisi selle valdkonna kohta. Koostöö helibrändingu eksperdiga aitab luua sobiva helimaailma, mis toetab ettevõtte brändi ja kommunikatsiooni eesmärke. Eksperdi valimisel on oluline, et tal oleks vajalikud teadmised turundusest, psühholoogiast ning et tal oleks lai muusikaloome ampluaa. Kui keegi teeb helilogo, kel pole nii palju kogemust, võib juhtuda et brändi loomisel lähenetakse liialt isiklikult ning läbi enda artistliku loomingulise vaatevinkli, selle asemel, et keskenduda brändi väärtuste võimendamisele.

Kolmandaks, tellija jaoks on oluline kaardistada ette ära erinevad “puutekohad” - meediumid, keskkonnad ja muu, kus inimesed hakkavad kohtuma brändiga heli vahendusel. Selleks võib olla podcast, koduleht, app, reklaam klipp, koosoleku ooteruumi muusika jms. Selle põhjal kujuneb välja projekti töökava ja paketi lõplik hind. Arvestada tuleb sellega, et olenevalt ettevõte suurusest ja tellija ootustest, helibrändi loomine võib olla üpris mahukas protsess aja ja ressursside osas nii tellijale kui ka teostajale, kuid tulemus kindlasti seda kõike väärt.

Täna oleme olukorras, kus ka väga suured brändid Eestis ei kasuta täiemahuliselt ära helibrändingu võimalusi. Mõnikord kasutatakse kellegi poolt varem loodud meloodiat, mille juures on ohuks, et see ei kommunikeeri sõnumit brändi usalduse arendamise võtmes.

Lisaks, selle üle puudub kontroll pikemas perspektiivis (nt. litsinseerimise tingimuste piirangud) ning peab maksma litsentsitasusid, et seda kasutada. Arengu kohaks Eesti heli brändingus on ka see, et osadel ettevõtetel, kellel on helilogo välja töötatud ei kasuta ära selle võimalusi kõikides kanalites. Väga tavaline on, et see unustatakse lisada podcastidele ja kodulehtedele, kus brändi mõjusust saaks veelgi kasvatada oma huvigruppide osas.

Helibrändingu näiteid Eestis

Eestis on helibrändingu kasutamine järjest populaarsemaks muutumas ning mitmed ettevõtted on selle strateegia edukalt omaks võtnud. Siin on mõned helibrändingu parimad praktikad Eestis:

“Carglass paigaldab, Carglass parandab” -Autoglass repair Autoglass replacelokaliseeritud helilogo, mis on laulnud miljonite kõrvades Euroopas.

Suurt furoori külvanud Lidl reklaam. Kasutatud on meloodiat tuntud loost “La Bamba”. Pole pea ühtegi eestlast, kes sellest reklaamist ei tea. Geniaalne viis kasutada helibrändingut, kui eesmärgiks on läbi närvi ajamise tähelepanu saada. Kuid nagu öeldakse PR maailma - ka halb tähelepanu on hea reklaam.

Tallinna Lennujaama heli brändingu aluseks on Eesti hümni esimesed noodid, mis aitab luua rahulikku ja meeldivat atmosfääri. Lennujaama helilised elemendid on kasutusel lennujaama ruumides, helisüsteemides ja ka meedias. Need helid aitavad luua positiivset kuvandit lennujaamast ning aitavad külastajatel kogeda meeldivat ja professionaalset teenindust.

Teater Vanemuine: Teater Vanemuine on kasutanud meloodialõiku Eevald Aava Ooperist Vikerlased. Aastal 2022 oli Bränd Sound partneriks, et luua sellest heli logo, mida saaks kasutada podcastides, raadiokanalitesja reklaamklippides.

Kuula Vanemuise helilogo siit:

Helibränding võib olla edukas strateegia, mis aitab luua tugeva brändi iidentiteedi ning luua emotsionaalset sidet klientidega. Iga ettevõte saab kohandada helibrändingut vastavalt oma väärtustele, tootele või teenusele ning luua unikaalse helimaailma, mis toetab nende brändi ja ärieesmärke. Bränd Sound meeskonnal on missioon luua helisid ja keskkondi, mis aitavad brändidel tähenduslikult ja kasulikult kommunikeerida oma huvigruppidega. Meil on välja töötatud ja testitud protsessid ja tööriistad, mis tagavad, et brändi väärtused ja tellija soovid oleksid kaasatud protsessi lõpuni.

Võta meiega ühendust info@brandsound.ee , et leppida kokku konsultatsioon ning leida viise, kuidas oma helibrändi mõjusust suurendada.

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

ET